Als je een document aanmaakt:

Het is verreweg het handigst en verstandigst als je eenvoudige tekstdocumenten op Google Drive aanmaakt, want je hebt dan overal toegang tot je documenten: hier, op school, thuis en via je mobiele telefoon. En je kan het document met ons delen, zodat we je ermee kunnen helpen, indien nodig of gewenst.
Als je nog niet weet hoe je documenten op Google Drive aanmaakt, vraag het me dan leg ik het uit.

Gebruik je hier een MS Office applicatie (Word, Powerpoint, Excel, enzovoort) dan zou ik het document/de presentatie eerst opslaan in de lokale map Documenten (en niet op het Bureaublad) en daarna uploaden naar Google Drive. Of, als je dat prettiger vindt, je kan het MS Office document/presentatie uploaden naar OneDrive van Microsoft. Let op: Niet alle laptops hebben MS Office, maar in plaats daarvan Open Office. Ook Open Office Documenten kan je uploaden naar Google Drive.

EN VERDER VOOR DE NIEUWE LEERLINGEN: Je mag niet zelf browser-instellingen veranderen of startpagina's toevoegen in de browsers. De laptops zijn voor algemeen gebruik en het is niet de bedoeling dat ze aan jouw persoonlijke voorkeuren worden aangepast.

De Directie